tiistai 22. joulukuuta 2009

Joyeux Nwel

...Niinkuin kreoliksi sanotaan. Netti pelaa taas yli kahden viikon katkn jalkeen, hellurei! Taalla ihmettelen mihin se joulukuu oikein katosi, jonnekkin se vaan hujahti. Eipa sen ihmeellisempaa raportoitavaa kuin etta vihdoin mulla on takalainen sosiaaliturvatunnus! Ja millas muulla sen saimmekaan nain "akkia" kuin suhteilla; Roméo bongasi sossun luukulta vanhan lukioaikaisen kaverinsa joka ystavallisesti sitten loi mulle numeron. Tata ennen oltiin jo tehty monta soittoa ja jopa valituskirje, jonka seurauksena joku tati oli mulle soittanut ja vaittanyt ettei loyda mun papereita(!) lue: ovat havittaneet mun hakemuksen tai ainakin osan siita. Etta pitais tehda uusi hakemus ja taydentaa sita viela sellasilla papereilla, kuten ranskalainen veroilmoitus vuodelta 2008, joita mulla ei edes voi olla. No; taa Roméon kaveri nyt kuitenkin sitten loysi mun hakemuksen: lue jaksoi etsia kauemmin kuin 10min JA nyt pitais kaikki olla kondiksessa! Enaa puuttuu pari muuta paperisotaa mutta ainakin taa pitas olla nyt hoidettu.

Ja kohta on siis joulu!! Ite oon ollu flunssassa pari viimesta paivaa, eilen tappopaiva toissa. Olin yksin tarjoilemassa koska Mikella vapaapaiva, ja tottakai meilla oli sitten tupa taynna koko illan ja sain juosta paa kolmantena jalkana. Mut nyt alkoi joululoma, 4 paivaa! Tanaan oon siivonnu ja koristellut ja hypistellyt Suomesta tulleita paketteja, ihanaa ihanaa! Mutta aattona vasta avataan :D!  Kohta pitas lahtea ostamaan perunasalaattiainekset, teen aatoksi iskan perinteista ja parasta perunasalaattia koko suvulle. En tassa kuosissa jaksa alkaa vaantamaan pipareita vaikka aitee lahetti muotitkin - pitaisi meinaan itse tehda siirappikin jota taalta ei loydy. Mennaan Roméon siskon luo Trinité:n jonne tulee koko poppoo eli ollaan melkeen 20 henkea. Luvassa chanté nwel eli paikallisia kreolin ja ranskankielisia joululauluja sovitettuna letkeampaan tahtiin, kinkkua, rommia, suklaata ja biletysta. Laitan tanne kuvaraporttia sitten aaton jalkeen.

Huomenna viela lisafiilistelya luvassa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti