tiistai 2. heinäkuuta 2013

(Melkein) vapaaherran elämää

Työt on  nyt sitten virallisesti päättyneet, oikeasti siis jo viime keskiviikkona. Papereita vielä allekirjoiteltiin torstaina ja luovutin mm. kannettavan tietsikan (nyyh, joudun nyt turvautumaan meidän ikivanhaan prakailevaan miniläppäriin) ja muita tavaroita. Olo on ollut samalla aikaa haikea ja helpottunut, eli ristiriitaisia tunteita...Melkoisen tyhjiönhän se aina tekee, kun ei enää tiedä mitä tekee kello 9 ja 5 välillä...

En kuitenkaan kadu, ja olenkin jo aloittanut uuden paikan etsimisen. Sillä jos haluaa löytää töitä syksyksi, on haettava paikkoja ennen kesälomien alkua. Heinäkuun puolestavälistä elokuuhun on aika turha odottaa mitään, kaikki virastot ovat jo lomalaitumilla. Suhteet on siis pantu peliin ja hakemuksia olen lähetetellyt jo monia, muutamasta paikasta on hyvä tutina, mutta mikään ei ole vielä varmaa. Ennen Suomilomaa mun pitäisi päästä myymään matkamuisto-mini-yole:ja (perinteinen purjevene) yhteen kauppakeskukseen noin kymmeneksi päiväksi. Toivon että tämä keikka toteutuu, olisi kiva saada vähän lisärahaa lomalle...Senkin takia, että mulla on neljän kuukauden karenssi irtisanoutumisen takia työttömyyskorvaukseen.

Tänään mulla oli urheiluohjaaja-koulutuksen viimeinen koe, eli kirjallisen tutkielman suullinen esittely. Se meni onneksi hyvin, viisitoista minuuttia piti puhua tutkielmasta ja harjoittelusta ja saman verran oli aikaa vastata kuulustelijoiden kyssiin. Oli melkoinen ihme, että olin saanut tutkielman palautettua ajoissa kaikkien työkiireiden kanssa, koska aloitin sen tekemisen viikkoa ennen deadlinea ja tekstiä oli kuitenkin oltava viistoista sivua.. Mulla tosin jäi vähän lyhyemmäksi, mutta läpi meni silti, ainakin kuulustelun osalta. Huh helpotusta vaikka vielä ei voikaan sanoa että homma on täysin plakkarissa. Ei auta kuin odotella tuloksia, mutta luulen että mulla on  ihan hyvät mahiset päästä läpi.

Muuten olen riehunut pihalla koko viime vk-lopun, eli haravoinut sinne kertyneen paaaksun kerroksen avokadopuun lehtiä ja kitkenyt rikkaruohoja sekä taistellut pihan valloitaneita liaanikasveja vastaan. Ne on kyllä pirullisia tapauksia! Puutarhanhoitoa pitäisi vissiin vähän petrata, ja varmaan tuleekin petrattua nyt kun taas kerkeää...
Anoli-lisko puutarhassa


1 kommentti:

  1. Pidän peukkuja, että urheiluohjaaja tentit menee läpi ja että töitä löytyy pian! :)

    VastaaPoista